15.04.2009

Salon du livre 2009






In perioada 13- 18 martie 2009 a avut loc la Paris Salon du Livre de Paris.
Anul acesta invitat de onoare a fost Mexicul, literatura mexicana fiind bine reprezentata: povestiri, romane, teatru, poezie, iar o mare parte din scriitorii respectivi au fost invitati in cadrul salonului cartii, prilej cu care au tinut conferinte.
Noi am participat la Salonul cartii de la Paris, din partea Bibliotecii Universitare Robert de Sorbon Reims, pe baza unei invitatii facuta de cei de la ELECTRE(un mare furnizor de carte in Franta, cu care lucreaza cei de la BU Reims).
Am mers cu autocarul impreuna cu alti colegi de la BU, precum si cu cei de la Mediateca Jean Falala. Astfel timp de 6 ore am putut vizita standurile editurilor renumite din Franta(Larousse si Robert) si din strainatate, fiecare tara fiind reprezentata in cadrul salonului . Am participat la conferinte, lansari de carte, am cumparat carti, am admirat standul Mexicului - invitatul de onoare, care oferea un superb mozaic.









Pentru noi a fost o experienta placuta, deoarece pana atunci nu am avut ocazia sa participam la un eveniment de o asemenea amploare, si am putut admira Parisul care este superb.
Cu ocazia salonului cartii de la Paris, cei de la BU Robert de Sorbon Reims au afisat pe blog date referitoare la Salonul cartii, au prezentat 32 scriitori mexicani si operele acestora, au redactat o bibliografie cu titltu La littérature mexicaine contemporaine ce cuprinde operele scriitorilor mexicani existente in biblioteca, precum si site-uri Internet ce contin literatura mexicana, iar in cadrul Bibliotecii a fost organizata o expozitie pe aceasta tema, unde pana in 20 martie au fost prezentate operele reprezentative a 32 de scriitori mexicani, insotite de studii critice. présentation de documents, rédaction d'une bibliographie.

Niciun comentariu: